Szakmai kérdés-válasz gyűjtemény

 

Mitől függ milyen hűtőt rakjunk az autóra?

A hűtő kiválasztásánál figyelembe kell venni az autó rakterének a méretét, az elérni kívánt hőfokot, a használat módját (gyakori nyitással jár-e, mit szállítanak, stb.) belföldi vagy esetleg nemzetközi használatban lesz-e a jármű. Emellett természetesen speciális igények is felmerülhetnek, amelyekre egyedi megoldások lehetségesek.

 

Mennyi időt vesz igénybe a kialakítás?

Maga a raktérhűtő beépítése és beüzemelése 2-3 munkanap. A jármű felépítményezése, átalakítása már egy komplett technológiai folyamat. Hőszigetelt doboz felépítmény legyártása, alvázra szerelése, furgon utólagos hőszigetelésének kialakítása a technológiából eredően időigényesebb. A munkálatok elvégzése után számolni kell még a hatósági engedélyek beszerzésével, műszaki vizsgával, melyek a jogszabály által meghatározott időt vehetik igénybe.

 

Számít a megfelelő üzemeltetésben a hőszigetelés típusa?

Napjainkban mind utólagos hőszigetelést furgonokhoz, mind hőszigetelt doboz felépítményt többféle technológia alapján gyártanak, azonban egy dologban mindegyiknek egyeznie kell, ez pedig az elvárt hőátbocsátási tényező (magyarul a szigetelő képesség), az úgynevezett K érték. Ez fagyasztó (-20°C) kivitel esetén 0,34W/m²K, friss áruszállításra alkalmas (0°C) jármű esetén 0,4W/m²K. Legbiztosabb ha ATP minősítéssel rendelkező terméket választunk, mely hőszigetelés és raktérhűtő teljesítmény esetén is garanciát nyújt.
ATP egyezmény

 

Gyakran parkolok mélygarázsban ahol számít a magasság . Van-e erre megoldás ?

Igen van. A gépjármű típusától és a raktér méretétől függően vagy süllyesztett beépítést vagy alsó kondenzátoros egységet tudunk javasolni.

 

Olyan árut szállítok, amihez rendelkezni kell a legszigorúbb hatósági engedélyekkel. Az ilyen átalakítás után megfelel a jármű az ilyen szabályzásnak?

A hőszigetelt felépítmények gyártása és utólagos hőszigetelés kialakítása során felhasznált anyagoknak meg kell felelni a hatályos törvényi és jogszabályi kötelezettségeknek, függetlenül a szállított áru típusától. Ennek betartásáról a gyártónak kell gondoskodni, tervezésnél (melyet a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak jóvá kell hagynia) ezeket részletesen szerepeltetni kell.

 

Mikor van szükség meleg gázos leolvasztásra :

Ha a szállított termék hőfoka + 5 alatt van mindenképpen javasolt a meleg gázos leolvasztó opció.

 

35m³-es felépítményre keresek raktérhűtőt, és nem tudom hogy alsó kompresszoros vagy önálló dízel hajtásút vegyek:

A diesel hűtőknél a hűtő berendezés működése független az autó motorjától, így álló helyzetben is bárhol képes hűteni, és folyamatosan tudja a megfelelő teljesítményt leadni.
Ez akkor különösen fontos, ha nagyobb távolságra szállítanak, és a pihenőidővel már kalkulálni kell. Ilyenkor ugyanis a pihenőkben, parkolókban nem járatható a jármű motorja (ezért súlyos bírsággal sújtják a sofőrt), csak a raktérhűtő. Termékünk, a ZANOTTI UN0° család innovatív technológiákat alkalmaz, mely megbízható és költséghatékony megoldást nyújt a felhasználónak.

 

Vissza az oldal tetejére!